marți, 21 octombrie 2008

La film

Eu nu ma duc la film in ultimul timp decat daca sunt trimisa: mi se da una bucata invitatie, si ma infiintez cu numele propriu confirmat de buletin la casa de bilete – daca ma invidiati pentru asta, tre sa precizez ca am muncit ca sa ajung aici :)(si bataturile de la degetele mainii stangi sunt dovada). Ieri am fost trimisa la filmul de actiune Max Payne (a trebuit sa ma uit pe net ca sa redau si numele, Max e de inteles, dar Payne? – sigur vine de la suferindul “pain” – care este omonimul omofon:)

Si m-am dus cu o prietena. Afisul avea mult gri si un inger negru in spatele personajului principal – buhuhuuuu – i-am zis ca daca nu ne place, iesim. El, eroul, imbracat in geaca de piele, si-a pierdut familia si de aici dorinta de razbunare. Se preconiza mult bum-bum, poc-poc, ciu-ciu si jaaaang. In mod normal, la teve, nu cred ca as fi avut rabdare sa-l urmaresc, insa aici au fost doua elemente esentiale care m-au facut sa raman lipita de scaun, sa tresar de doua ori si sa zic la sfarsit “hai, ca a fost misto”. Primul element: fusesem cam nervoasa sau enervata (degeaba, normal), iar al doilea - efectele speciale care se auzeau fain. Si de unde nu a inceput politzaiul Max sa secere la mafioti, sa le care pumni asezonati cu picioare si sa-i dea cateva bucati lui Chris O’Donnel (a uitat cum se batea pe vremea cand era d’Artagnan – off). Si uite-asa trecea si tensiunea mea – defulare in toata regula.

In functie de film, am eu niste cadre preferate sau tehnici de filmare speciale (nu ca as sti ceva despre ele, dar clar stiu sa spun ce-mi place). Ei bine, imi place cand vezi cu incetinitorul (hai, bine - au ralenti) cum vine glontele (vjjj) si dupa caz, strapunge o bucatica de carne sau nu. Apoi imi place cand personajul este filmat din fata, dar am vazut eu ca sta cumva pe suportul camerei – si se misca amandoi. Si mai imi place cand se bat doi si nu-si nimeresc partenerul de bataie pentru ca se fereste. Aaaaa...da: ador cadrele filmate de sus din elicopter, iar jos nu ma deranjeaza sa fie blocuri, campie, munte sau intindere de apa. Si imi place mult cand se schimba repede planul prezent cu cel din trecut, dar locul de filmare este acelasi. Si mai imi place cand muzica e compusa de Michael Nyman, Yann Thiersen, Shigeru Umebayashi, Ennio Morricone sau…oricine numai sa fie cu orchestra sinfonica.

Ei, acum m-a muscat un pic interactivitatea, de aceea va invit si pe voi sa-mi povestiti ce “tehnici de filmare" va plac.

7 comentarii:

baby.rux spunea...

Chris O’Donnel a luat bataie?....:O.... pai daca nu era batman cu el, eu ce sa ii fac?

Eu mai nou am descoperit cel mai fantastic studio de anime:D - Ghibli. Efectiv devorez filmele produse de acesti oameni talentati.

O sa ma gandesc si ce tehnici imi plac... ;)

Anonim spunea...

Daaa...si Chris O'Donnel - batman, batman! :)))

Anonim spunea...

si mie imi plac foarte mult trecerile de la vechi la nou ale aceluiasi loc (cum este filmat in titanic ochiul tipei (tanara- batrana) sau vaporul (epava- plin de viata).si imi mai place atunci cand se succed doua cadre -care nu au legatura unul cu altul; totusi cel de-al doilea se muleaza foarte bine pe primul- exact cand astepti cu sufletul la gura deznodamantul primului cadru...
imi place ideea "lacrimei -picatura de ploaie" din Patimile lui Cristos..foarte frumoasa metafora...
imi place slow motion - mai ales in momentele dramatice..
imi plac filmele cu final neasteptat..
R.

baby.rux spunea...

imi place cu este exploatata (un cuvant cam dur, dar asta e ideea) privirea... privirea aia care spune mai mult decat 1000 de cuvinte sau de actiuni, imagini etc : de ex in Romeo and Juliet, in biserica Leo DiCaprio, poison...
Mi-a plact foarte mult ca tehnica Kill Bill 2.. e de vazut! hmmm efectele din The Day After Tomorrow...un film cu multe treceri din astea care mi-a placut The 13th Floor:P

Anonim spunea...

Aaaa - chiar: privirea aia un pic tulbure in care joaca luminite de lacrimi- de bucurie, de regrete, de tot felul de sentimente:)
Bun!

Oana spunea...

e clar iti dam invitatie la film :)

Anonim spunea...

:))))Nu mai bine mergem cu totii si toatele la film?