marți, 27 ianuarie 2009

De ziua mea, mamico

Iar a trecut ziua mea…parca a fost ieri – n-a fost ieri, ci acum 13 zile. Banuita ca sunt “printre persoanele alea care se deprima de ziua lor”, m-am hotarat sa nu ma deprim – decat preventiv, a doua zi, dar nici atunci nu mi-a reusit ca inca eram incantata de ceea ce am primit de ziua mea.

Am primit mesaje frumoase, urari asemenea, cuvinte pe care incercam sa le retin prin repetare gandureasca parca pentru a le transforma in incantatii sau a le cristaliza pentru a le face mai grele si inca dainuitoare mai mult de 3 secunde in aceasta realitate. Realitate in care speram sa fiu eu cu “implinirea tuturor dorintelor”. Dupa cum am mai zis, analiza si intelepciunea adunate timp de 28 de primaveri sau din buchetul vietii, m-au facut sa stiu foarte clar ce-mi doresc. Si tocmai pentru ca stiu, nu spun. Pentru ca am tatuate niste superstitii pe fixatii principiale perene care tipa sus si tare ca daca spun, nu se implinesc.

Imi place ca ziua mea ca este in ianuarie. Daca m-ar fi pus cineva sa aleg, poate as fi ales mai, dar timpul a trecut, m-am obisnuit cu ea in ianuarie si chiar a inceput sa-mi placa...faptul ca sunt capricorn. Anul acesta a fost singurul an cand ziua mea m-a prins treaza chiar de la inceputul ei. Pe 13 am cantat undeva si pe la 12 a inceput lumea sa-mi cante “la multi ani”. Nu mai stiu sigur, dar am impresia ca tot eu am lansat zvonul ca ar fi ziua mea: mi-a scapat fata de cineva cred (nu mai stiu exact fata de cine – acum nici fata de mine nu pot sa recunosc ca mi-ar fi scapat intentionat), si nu m-am asteptat ca lumea:
Teddy, Mysha, Cristinica, Gioni, Gabi, Nico, Andra, Carmen, Horatiu, Cristina, Cristina, Florina, George, Vera, Dana, Irina, Razvan, Cristina, Alina, Radu, Ramona, Carmen, Crina, Ovidiu, Iulia, Alina, Titush, Ovidiu, Edi, Tudor sa reactioneze asa de frumos.

Am primit numai cadouri conceptuale anul acesta. De la gasca ce s-a adunat sub umbrela toponima de Folk Frate, am primit 11 carti – adica o echipa de fotbal de scriitori – bun e un blog la casa omului. De la colegii mei de serviciu am primit un sac de dormit care se face mic-mic si cand il scoti din hainuta lui il scuturi de cateva ori, se umple cu aer si tine de cald…chiar si la -10 grade. Am primit si un rucsac frumos cu mult rosu in care iti poti cara laptopul daca ai. Daca nu, pui doua haine in el si pleci la Roma dupa ce ai primit un bilet cado’. Am mai primit un puloveras de la una dintre cele mai haioase prietene ale mele, dar nu-mi venea conceptul asa ca am pupat-o de sute de ori (in gand) ca mi-a inteles sinceritatea…cam aceeasi prin care si ea se elibereaza din cand in cand. Am mai primit un fes dintr-un material izolant termic ca sa stea la caldura toate ideile care nu se concretizeaza din cauza lenii sau a oboselii. Si am mai primit o intrunire cu fetele in care s-a gatit chinezeste, s-a ragait vin alb (fin de neobservabil totusi) si s-a mancat nesimteste inghetata de cacao. Apoi am primit o perie care sa-mi descurce firele roscate dupa vopsit, ce se chinuiesc sa le mascheze pe cele albe ce sunt niste dovezi contestabile ale intelepciunii mele inchipuite si un sampon care sa le spele de toate pacatele de a cadea si a urati parchetul de la mine din camera. Am mai primit ciocolata alba si ciocolatie ca sa am din nou motiv de a ma plange ca vreau sa slabesc si sa-mi amintesc ca mi-am promis a suta oara ca ma apuc de exercitii. Si…o crema care sa inmoaie obrazul gros, dar sensibil, ce contribuie neincetat la forma ovala a fetei care are cam multe riduri…de la atata hlizeala.

Am cam primit multe cadouri – pentru ca merit! Pentru ca ii iubesc pe toti cei care mi-au zis la multi ani si nu numai…

10 comentarii:

Ambasadoarea spunea...

Ce bestie esti tu! Cum te-ai fofilat tu si ai tacut chitic! Pai e frumos asa? 28, 28, da' sa stim si noi!:)

Pai acum mai are farmec daca zic eu "La multi ani"? Eh, are, n-are, eu tot zic;) Si adaug si pupici:*

Anonim spunea...

Are, are muult farmec - cam o galeata:p - asa ca al unei ambasadoare adorabile!
Mersi frumos! Si intind gatul - implicit obrajii pentru a primi pupicii toti!
Pup si eu!

Sahara Penguin spunea...

Mda, ai mers pe burta...

La multi ani... nu?

Anonim spunea...

Ce vreati mai sa fac? sa tip in gura mare? pai am tipat: am pus la status "Azi e ziua lui David Grohl - vocalistul de la Foofighters, ex-baterist Nirvana...la multi ani si mie!" si in blogroll am numit blogul Roxanei "Nascuta tot pe 14 ianuarie":p
Eeee...
Mersi mult Andrada!Am vazut la Discovery ca pinguinii isi mai dau drumul pe burta...pe gheata...spre apa!;))

Anonim spunea...

pai atunci La Multi Ani!
si o dedicatie ;)
http://www.youtube.com/watch?v=UeypOvsY91Q

Anonim spunea...

Mersiii frumos!
Foarte frumos filmuletzul - meshi, mersic!

Cristina Andrieş, spunea...

Eu tot aştept recenziile.
:)

Anonim spunea...

:)))
La cum citesc eu 3 carti in paralel si nu dau de cap niciuneia, s-ar putea sa mai astepti.
Si-apoi nu-mi place sa fac recenzii si nici fise de lectura:D
Mai usor as scrie cate un cantec pe subiectul fiecareia. Hm - asta ar putea fi interesant:p - iar albumul s-ar numi "11 recenzii muzicale" - ţrrrrrrrr: iar a sunat alarma, gata, m-am trezit!

Nu ma cunosti. spunea...

La multi ani fericiti, si chir fara intarziere... o data in viata implineste omul 28 de ani si 19 zile (? nu prea ma pricep eu la cifre ;))) Iti doresc ca fiecare zi sa fie ziua ta.

Anonim spunea...

Heii - mersii! - chiar 19: calculezi cam bine pentru o filoloaga:p!
Mersi pentru urari - ar trebui sa ma concentrez cam mult pentru ca fiecare zi sa fie a mea, dar...incercam!
Pup@!