marți, 10 iunie 2008

Cand melcii vorbesc:

"Sunt melc. Stiu ca vi se pare ciudat. Adica despre caii care vorbesc se fac bancuri, dar nici nu v-ati inchipuit ca un melc poate scrie (si inca blind typing:). De fapt viata mea nu e cu mult diferita de a voastra. Si eu imi port casa in spinare. Si eu ma misc incet. Atat de incet incat, atunci cand ajung la destinatie, ma intreb de ce am ajuns acolo. Si eu fac ochii mari si de fapt nu vad prea bine.Totusi sunt privat de cateva privilegii pastrate doar pentru voi. Adica nu pot sa ma intorc cu frana de mana. Nu pot sa imi invit prietenii la mine acasa. Probabil nu suntem asa sociabili asa cum puteti sa fiti voi.
Da sunt melc. E doua oara cand o spun cu voce tare. Ma astept sa imi raspunda ceilalti “Buna melcule”. Dar nu vreau sa imi justific vreo slabiciune. Doar ca nu stiu cand m-am trezit cu ditamai casa in spate. A fost o perioada cand eram putin in dubiu. Fara casa aratam oarecum ca o rama oarecare. Si il banuiam pe babacu meu ca m-a adoptat de fapt. Apoi a inceput sa creasca o casuta in mine. Si atunci eram putin timid atunci cand ii vedeam pe prietenii mei din copilarie cu adevarate vile.
Ziceam ca sunt suparat pe voi.
Cand va aud: “mergi cu viteza melcului”. Mie mi se pare ca merg chiar repede. Ma culc cateodata cu o febra la picior dupa ce am fugit toata ziua dintr-o parte in alta(stii cum e). Si sa va vad pe voi cum ati merge daca ati avea un singur picior si va tarati cu el..."
Si eu sunt melc. Dimineata sunt mai melc decat un melc - pentru ca abia pot sa ma misc si imi cocotz ochii pe antene abia dupa o ceasca de cafea. Desi nu alerg niciodata, sunt mereu obosit – asa m-am nascut – sau am obosit putin mai tarziu fata de momentul in care m-am nascut, dar nu-mi mai aduc aminte cum e sa nu fii obosit.
In rest, imi tresare inima mea cea moale (care nu stiu unde este localizata in corpul meu gelatinos) atunci cand vad ca o sa ploua. Ma gandesc: “off, iar trebuie sa ies dupa ploaie – alt sport periculos si sangeros". Si ma rog mereu sa dau de oameni care se uita pe unde merg...ca masinileee: fleoshc!

4 comentarii:

Florina V spunea...

sa se dea o lege domne in tara asta, sa nu se mai calce melcii! am zis.
bai ia nenea senatoru' melcilor, ce stai cu mainile-n san?

baby.rux spunea...

:)si eu sunt melc!!!

dani spunea...

Buna melcilor,
hmm..sunt frumosi melcii...
Viteza se pune in functie de sistemul de referinta. De aceea, de foarte mult timp am hotarat sa am un sistem nu prea bine definit, propria mea persoana. Din cauza asta cred ca stau mai mult pe loc. Sau cateodata, am un sistem care nu poate fi definit, sa-I spunem Dumnezeu, infinit, si unde stau iarasi pe loc, de fapt cred ca in cazul asta trec pe negativ...Dar e bine sa fii melc..ai o casa. Cand te simti in pericol te duci acasa..Eu, de exemplu, ma vad ca o iguana..eram rece, dar era prea frig pentru mine si mi-am mai schimbat sangele..dar cu toate astea nu simt o casa, de multe ori nu te simti in libertate, daca nu esti consumat ca aliment, esti luat ca animal de companie, eventual vin unii si-ti darama "casa"..te simti tot timpul pe fuga, dar cum sistemul de referinta se tine mereu dupa tine, fuga devine circulara, poate chiar in spirala, ca o gaura neagra, unde Lumina intra, dar nu mai iese...Daca as avea un picior, eu as merge pas cu pas, nu as incerca sa sar, bine fiind melc, poate in cadere ma pot ascunde in "casa", dar nu stii niciodata pe ce fel de teren mergi...
Sa mergi cu casa in spate poate fi o povara si la un moment dat sa obosesti..cafeaua nu te poate odihni, din contra, iti oboseste nervii, dar inima ta cea moale te poate odihni, cu conditia ca si tu sa o odihnesti pe ea..o poti face cu un/o prieten/a sau cu un/o iubit/a, sau o poti face cu un fir de iarba sau o bucata de piatra, cu o raza de lumina sau cu o picatura de ploaie..cand ploua, te poti aseza pe "casa" melcule si sa-ti dai drumul pe coasta...de ce ti-e teama, ca o sa te lovesti de alti melci, nu te teme..sunt tot melci, la fel de gelatinosi sau poate putin mai uscati, dar tot melci..ca si tine..incearca sa-i inviti in casa, poate nu toti dar unul s-ar putea sa nu-ti fure ce ai pe masa...
am scris mult si prost..dar se mai intampla..nu am chef de 0 si 1 azi...

dani spunea...

"Daca as avea un picior, eu as merge pas cu pas, nu as incerca sa sar" ...logic e cam greu sa nu sari cand mergi intr-un picior, cred ca am vrut doar sa spun in salturi mici, poate chiar cu un "baston"....