joi, 11 iunie 2009

Reflex-ie

Constiinta m-a luat de urechi ca cica n-am mai scris demult, prezentand simptome de nesimtire. Asa ca am intrat prin efractie intr-un gand proprietate personala, l-am scuturat de superficialitate si l-am jecmanit de esenta. Cu prada in traista, am mai colindat niste concluzii.

Umbla vorba pe la mine prin cap ca noua, oamenilor, ne este mai usor sa credem despre ceilalti orice ipoteza murdarita de negativ. Este mult mai usor – aproape natural sa faci asta decat sa iti folosesti simturile ca sa detectezi calitatile gustoase. Mi se pare ca dezvoltam un motor psihologic specializat in potentarea celor mai insignifiante defecte - ale altora. Poate ma insel. Sper. Dar la cat realism face slalom printre leucocite…

Fenomenul de barfa este arhaic, probabil chiar genuin. Cred ca si in Paleolitic, in principal femeile, se mai adunau pe la un colt de pestera si mai zgariau cate-un desen rupestru pe o bucatica de stanca. Decodare: Ai vazut draga ce salbatic ii statea pielea aia de leopard ?...


De fapt daca ii denigrezi in gand sau verbal pe ceilalti, inconstient iti poate folosi la propria parere despre sine. Printr-un simplu exercitiu de comparatie tacita, iesi castigator(oare) in concursul « cine-i mai fain ».

14 comentarii:

Ambasadoarea spunea...

Sunt sigura ca asa e. Nu prea e flatant pt. specia umana, dar cam asa suntem croiti. Sigur, la unii "apucaturile" astea raman ponderate, iar la altii... deja e ... patologic:)

PS: Inseamna ca faci ceva foarte frumos, interesant si solicitant de nu mai scrii. Zi tot;)

Alina Zaharia spunea...

M-ai priiins: sunt ocupata cu fericirea, dar lacoma cum sunt, vreau mai mult. De aici momentele mai...melancolice:)Si atunci imi sustrag atentia prin munca sau ma alerg prin parc:p

baby.rux spunea...

Era o vorba pe care mi-am notat-o si eu de la un mai mare citire... si culmea e ca, acum cateva zile, chiar mi-a venit asa prin minte.ca sa vezi...

Ah... sa nu uit sa scriu vorba " Cand ma analizez ma detest, cand ma compar.. sunt multumit".....

Pup

Alina Zaharia spunea...

Chiar: exista si situatia asta.
Eu m-am referit la cazul in care "Cand ma compar, ma detest". Si as continua cu: "nu mai bine nu te compari?"

cristinutza spunea...

de obicei vedem la ceilalti defectele noastre :D din pacate nu prea suntem constienti de acest fapt :D

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Alina spunea...

Hello, hello - asta e reclama mascata - acum demascata:)

Anonim spunea...

Hai ca il stersei, vroiam doar raspunsul tau si de fapt si de drept trebuia sa iti trimit pe mail :)

Alina spunea...

Stai lin: am intrat acum la Miam si am vazut niste chestii faine de ti se scurg ochii, ce sa mai zis de "pohta"! Bravo!

Castele de nisip spunea...

Suntem in iulie, ce mai e nou? Pana una - alta esti datoare cu un popas si un cantec prin niste locuri pe unde nu cred ca ai trecut in ultima vreme...iti amintesti de Pitesti? Si mai esti datoare celor care nu si-o amintesc decat pe Alina - copilul-copil-pistruiat de altadata, iar pe fata de azi nu o stiu decat de pe net.
...si ca sa revin la subiect, a propos de analiza, de comparatie, de disectie, vezi tu, la un moment dat se schimba lucrurile. Nimeni nu e perfect, dar de la o varsta inveti ca defectele de care esti constient sa le transformi in cele mai tari calitati ale tale. Pariu??

Alina spunea...

Nimeni nu e perfect - asa-i. Dar unii
sunt"prea" imperfecti si chiar daca gresesc nu vor sa invete din greseli.
In iulie, Alina face destul de bine - il asteapta pe august cand va face si mai bine.
Am reperat in Pitesti 3 Corine. Tare as vrea sa stiu care dintre ele mi-a lasat un mesaj asa frumos.

Castele de nisip spunea...

Mai stii? Un laborator vechi intr-un spital mai bolnav decat bolnavii sai...o camera cu un microscop si cu ferestrele spre nuc,doua Viorici - una tacuta, alta galagioasa, doamna Fanita cea sfatoasa, Corina-navetista, care de trei ani si ceva nu mai este membra in Partidul Navetistilor...Acum iti amintesti?
A trecut mult de cand nu era zi in care sa nu scriu cateva randuri. Acum te declar vinovata de faptul ca in laboratorul sufletului meu a revenit dorul de cuvinte si ca ma vad obligata sa recunosc ca in fiecare clipa mi-e dor de ceva, in fiecare zi caut sau astept ceva si ma port si ma simt de parca CNP-ul meu ar fi o simpla greseala de tipar.
Ma bucur ca te-am gasit.
...si ce vroiai sa spui despre august???

A.Z. spunea...

Aaaaa - bine ai venit! Ma bucur ca m-ai gasit! Ai fost a doua Corina la care m-am gandit pentru ca rasufla mai multa maturitate din randurile tale!
Raspund acum pentru ca am fost plecata intr-o mini vacanta la Sf. Gheorghe - am si cantat, m-am si balacit, am si facut plaja...Dar in august va fi concediul cel mare si frumos. De aceea il astept:)
Vinovatia de care povestesti ma onoreaza. Multumesc. Te pup!

Castele de nisip spunea...

Care Sf. Gheorghe? Delta? Si eu am fost, intre 20 - 22 iunie, la un simpozion organizat de o firma de aparate de laborator. Am sunat-o pe mama ta cand am ajuns in Tulcea si - ghinion - era in concediu la Pitesti. Nu mai vazusem delta pana atunci. Nici macar marea nu o mai vazusem de 6 ani...le-am vazut acum pe amandoua. Doar ca programul a fost foarte incarcat si timpul foarte scurt, ne-am ales doar cu 3 ore cu barca pe canale si cu o evadare pe malul marii la 6.30 dimineata, inainte sa inceapa simpozionul.Oricum, a fost cel mai frumos lucru care mi s-a intamplat. De mult timp nu-mi mai umplusem buzunarele sufletului cu atata frumusete...
Si eu intru in concediu in august, dar nu am nici un plan. Deocamdata.Pe curand!